Sunday 31 May 2015

Aku tak tahu nak letak tajuk apa.


Assalamualaikum semua dan hai. Entahlah aku pon tak tahu la nak tulis apa walaupun aku pernah menjuarai pertandingan membuat esei 3500 patah perkataan masa sekolah rendah. Korang bayangkan lah masa sekolah rendah lagi aku dah boleh buat karangan panjang tu sampai jadi juara. Power bukan. Masa sekolah menengah bakat aku ni semakin hari semakin menghilang. Hilang ke mana tu aku tak tahu. Mungkin dia pergi ke Faisal Tehrani sebab tu Faisal Tehrani power menulis. Tapi aku tetap tabah melalui liku-liku hidup yang mendatang. Orang power lah katakan. Aku rasa cukup kot aku punya intro setakat ni.



manusia ini diciptakan berpasang-pasangan.

Tujuan aku menulis kat blog ni bukan apa, aku cuma cerita sedikit sebanyak pasal program jm dan nak menyanggah semua perkara-perkara dusta lagi ujub yang terdapat dalam entry-entry yang sebelum ni. Alah yang kata dia manis lah, tinggi lah, cute lah, fotogenik lah dan apa-apa lah sebelum perkara ni menjadi lebih serius (tak semua entry yang macam tu) kita kena cegah siap-siap. Korang bukan tak tahu mencegah itu lebih baik daripada merawat. Entah apa-apa tulis entry tapi nak up kan diri sendiri.kahkah. Semoga kita dilindungi Allah daripada sifat sebegini. Amin. Tapi yang tulis panjang-panjang penuh hikmah tu aku tabik la walaupun aku tak tahu apa dia tulis sebab aku tak baca lagi. Itu jelah sanggahan yang aku nak buat. 

saya cute bukan?


Berbalik kepada program jm ni aku telah diletakkan dalam biro pengisian. Entah macam mana diorang boleh pilih aku, aku pon kurang pasti. Nak jadi biro pengisian payah jugak sebenarnya. Ko kena ada banyak idea dan banyak pengalaman itu paling penting. Tapi malangnya kedua-dua benda tu takda dekat aku. Punya lah aku bertungkus lumus pikir idea apa yang aku nak sumbangkan untuk diisi masa program tu nanti. Hasilnya, aku pon tak tahu apa hasil dia. Masa program memang banyak benda menarik yang berlaku. Antaranya, aku tanya adik-adik siapa nama guru sultan Muhammad Al-Fateh pastu ada sorang budak slamber jawab hadis riwayat Ahmad. Aku nak gelak pon rasa kesian tapi takpa dia konfiden tapi semua soalan dia nak jawab. Masa penutup ada pulak budak bergaduh. Budak botak gaduh dengan kawan dia yang sedikit gelap. Dia sound kawan dia tu kau dah la hitam kuat-kuat. Nasib baik budak yang sedikit gelap tu tak balas. Kalau tak haru-biru jadinya. Adik-adik perempuan pulak macam biasalah pantang nampak lelaki hensem sikit macam aku ni mula nak lah mengorat.kahkah. Nasib baik aku cakap aku dah "_____" . Terpaksa depa semua batalkan niat nak mengorat aku.  Macam-macam hal budak-budak ni. Tapi sebenarnya budak-budak ni banyak mengajar kitaorang. Buat kerja sama-sama, dapat tengok perangai masing-masing macam mana dan banyak lagi aku malas nak tulis. Setakat ni je coretan aku.


MAMPUS KAU DIKOYAK-KOYAK RINDU

milik siapakah diriku ini.



awak ni lawak lah,hiks



jangan terkeliru dengan ketinggian.


The Rock!

Hiks!



Suspek kes gaduh ada dikalangan mereka.


bukan perempuan namanya kalau tak selfie.


hmm..no komen.


sebelum kejadian bolehlah buat muka macam ni.


hasil tarbiyah cikgu nasa kumpulan ghazali menjadi kumpulan terbaik program.

tidur dan sentiasa tidur.hiks!


usha gapo dio?bo staro demo

romeo





7 comments:

pykah razak said...

SHED HAHA HAHAHAHAHAHAHAHA

kamarul akmal said...

JGN KELIRU DGN KETIGIAN MMG LAWAKKK ....HAHAHAHA

minho meh said...

syed kurang asammm

QueAe said...

win paling win

Unknown said...

cb

Unknown said...

tggu lh pmbalasannya shed.. mmg lah budak nih..HAHA

Unknown said...

hareyyy

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik