Sunday 31 May 2015

Sweet Momentos

By Syahmi Syahirah 




                                                                                       Suasana di Darul Kifayah

Saat pertama kali melangkahkan kaki di Darul Kifayah sungguh aku teruja. Dengan persekitarannya yang tenang, damai dan mengasyikkan sekaligus mengingatkan aku kembali tentang Nilam Puri yang pernah aku tinggalkan setahun yang lepas. Sungguh aku merindui biah seperti ini. Melihat kelatah adik - adik yang hyper aktif membuatkan kami, warga JSPians berkobar-kobar untuk berprogram di sana. Yeah !

Maka pada tanggal 8 Mei 2015 sehingga 10 Mei 2015 kami telah berprogram di sana. Pelbagai kenangan terindah yang telah kami cipta bersama adik - adik Darul Kifayah. Comel belaka adik- adik di sana. Dalam masa yang sama hati membisikkan sesuatu "dulu masa aku umur camni mesti aku pun comel juga" haha. Okay perasan.




                                                                             Bukti adik-adik Darul Kifayah comel

Di sana kami menggelarkan diri kami cikgu. Mula-mula rasa awkward la jugak. Kadang-kadang fasi yang tersyasyul panggil abang, kakak pun ada. Bila mana berhadapan dengan adik-adik rasa penat letih yang kami hadapi hilang serta merta. Kalau tak caya cuba lihat gambar di bawah.




                                                                      Haaa tengok ! cikgu-cikgu semangat ajar menari walaupun ada yang semput haha

Pejam celik pejam celik dah hari terakhir kami di sana. Sunguh pantas masa berlalu. Adik-adik dikehendaki menulis surat cinta untuk kami semua. Saat aku membaca surat cinta mereka hatiku rasa sedih kerana tidak dapat bersama-sama mereka buat kali terakhir disebabkan masalah tertentu. Maafkan cikgu adik-adik.  Nak tahu apa sebabnya? RAHSIA. Taknak cerita kat sini. Nanti korang gelak.



                                                                                                 Surat cinta

Banyak kenangan dan pengalaman yang tidak dapat dilupakan di sana. Akhir kata, semoga adik-adik terus kuat menghadapi liku-liku kehidupan di luar sana. Gembira dapat bertemu adik-adik. InsyaAllah adik-adik akan sentiasa ada dalam doa cikgu. Semoga kita bertemu lagi. Keep in touch yaaa. Bye bye !

                                                                                       Bergambar bersama adik-adik


No comments:

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik