Sunday 31 May 2015

Sedetik Bersama

Hasil nukilan Kamarul Amira bt. Muhammad Ariffin



bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah kurnianya saya masih diberi ruang dan peluang untuk mencoret sedikit sebanyak luahan hati dan pengalaman sepanjang perjalanan program MAFATIHUL MAHABBAH 2015 (MAMA 2015).
.
.
Tipu rasanya hati ini andai saya menafikan bahawa saya tak terkesan dengan program ini. pengalaman yang sangat sangat saaaaangat seronok yang dapat saya rasa tak kira la sebelum ke, semasa ke ataupun selepas program. semuanya terbaikkkkk! tapi dalam happy pon ada sedihnya jugak..huhu..
hrmmmm..mesti semua tertanya-tanya kan, apa yang sedihnya?..betul tak?..jangan tipuuuu..tak baik..ALLAH marah.
ye laa..ye laa.. nk citer la ni..
sape yang tak sedih bila tak dapat nak join program ni sampai habis..kan? tapi nak buat camne keadaan kesihatan saya memaksa saya untuk balik ke kolej. jadi terpaksa la pulang awal dari tarikh yang sepatutnya. saya hanya sempat join program sehari je..kesian kan..tapi tak pe lah..macam yang Puteri cakap..hidup mesti happy,so,kita enjoy!
.
.
ok..sekarang ni kita tutup citer2 sedih.



haaa..walaupun sempat duduk sehari je di kompleks darul kifayah (ni tempat program kitorang la..hehe) tapi banyak pengalaman yang dapat. pengalaman bersama adik-adik yang kurang bernasib baik daripada kita sedikit sebanyak dapat memuhasabahkan diri untuk bersyukur khususnya saya sendiri dengan nikmat yang telah diberikan. alhamdulillah..

di samping tu juga, kegembiraan bersama kawan-kawan yang sedia membantu dikala ada kesusahan. semangat setiakawan dan semangat kerjasama yang sama-sama ditonjolkan membuatkan masing-masing mengenal antara satu sama lain. lagi indah andainya perhubungan itu kekal untuk selamanya...dan pengalaman di MALAM itu semestinya menjadi kenangan yang sentiasa mekar di fikiran saya dan kawan2 (aipp..jangan pikir bukan2 ea)..hihi

berbalik kepada adik2 kompleks darul kifayah, mereka sangat hebat. di sebalik muka yang riang dan tenang terlindung seribu satu rasa. mereka sangat tabah dengan kehidupan mereka. dalam usia yang begitu mentah, mereka sudah merasai keperitan hidup. insyaallah..adik2 permata yang akan bersinar suatu hari nanti.




alhamdulillah..program jalinan masyarakat ini berjalan dengan lancarnya meskipun ada sedikit masalah yang menghantui kitorang, tapi kitorang still dapat back up. bak kata orang tua2 (yang kt kampung saya la, yang kt kampung lain xtau ..hee) dorang cakap..tak syok satu2 majlis/program tu klau takde masalah..sebab masalah itu lah yang membuatkan program/majlis tu best..walaupun dalam kelam kabut kita akan sentiasa ingat peristiwa tu..betul tak??

di sini saya nk ucapkan ribuan terima kasih kepada semua sahabat yang terlibat dengan program MAFATIHUL MAHABBAH 2015 serta para pensyarah yang sentiasa memberi tunjuk ajar terutamanya penyelaras kami Dr. Fadillah dan ketua Jabatan Syariah dan Pengurusan, Dr. Suhaili. dan tidak lupa juga terima kasih kepada Jabatan Syariah dan Pengurusan di atas sumbangan yang diberi.




sampai di sini sahaja coletah saya..

akhir kata saya tinggalkan kalian dengan pantun..

bila menjemur papan panjang,
baik disusun tegak berdiri,
bila ada umur yang panjang,
insyaallah kita bersua lagi.

wassalam..


No comments:

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik