Monday 1 June 2015

Puisi cinta MAMA


Assalamualaikum w.r.t kepada semua yang sudi menerjah di kamar coretan hati...

Nama aku.....ehem.. Aku ni dari biro makanan dan kebajikan ( aku bukan dari biro teknikal ye) jadi kerja aku sepanjang sketsa kehidupan Darul Kifayah di rakam hanya jaga makanan dan kebajikan member aku dan juga adik-adik tuan rumah sana. Adalah masanya aku menyibukkan diri yang tak seberapa sibuk ni kat taman kakak gerangannya pikah " mural ". Antara kerja aku sepanjang shooting adalah buat-buat sibuk kot. Tengok ni...ishhh2 .. JANGAN MENIRU AKSI INI. ( Ini adalah disebabkan tak ada gambar yang menggambarkan tugasnya , join biro lain pun jadilah....)
Aku tak tahu nak cakap apa lagi kerna komproniku dah rebat semuanya kat diorang.
Berjelar-jelar ayat diorang ...tak tahu nak tambah apa dah
Jadi aku ni nak nyanyi sikit..hehe.
Dengarlah suara yang merdu dihiasi dengan memori indah yang terukir bersama adik-adik yang duk nun jauh di Darul Kifayah...( Selangor dan KL adalah negeri yang berbeza )

Lirik Lagu Puisi Cinta – Ilusi


Suaramu…
Gemersiknya bak buluh perindu

Cuba kau lagukan

Cuba kau dendangkan
Mengisi di ruang kamarku


Senyummu…
Menusuk dan membelai di kalbu

Cuba kau ukirkan

Cuba kau pamerkan

Menjadi hiasan hidupku


Tiada terkata

Seindah bahasa

Nak ku huraikan

Nak ku belaikan dirimu
Akan ku syairkan katamu

Akan ku madahkan janjimu

Menjadi coretan gurindam
Puisi cinta…


Akan ku ukirkan senyummu

Akan ku lukiskan tawamu

Menjadikan susunan warna
Potret indah…

Senyummu…

Menusuk dan membelai di kalbu
Cuba kau ukirkan

Cuba kau pamerkan

Menjadi hiasan hidupku…
Menjadi hiasan hidupku...
Dan akhir coretan...
Tak ada apa pun dari aku yang ingin aku berikan untuk mendendangkan malammu, 
Tetapi Jalinan yang kita jalinkan di episode indah lalu akan tetap terpahat di bata kehidupan,
( Sekiranya pecah bata itu, ingatan tetap setia menyimpan memori )
Ana sudahi dengan Assalamualaikum. w.r.t




2 comments:

Unknown said...

KENAPA TAK KELUAR LAGU?

QueAe said...

lol omg jiwang mak ai

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik