Sunday 31 May 2015

Lakaran Kenangan

Kamarul Akmal bin Ariffin (bulan penuh)

Assalamualaikum w.b.t

Sirih berlipat sirih pinang,
Sirih dari pulau mutiara,
Pemanis kata selamat datang,
Awal bismillah pembuka bicara.




Alhamdulillah..aku masih diberi kekuatan untuk menghirup udara di muka bumi ini..di kesempatan ini aku cuba gagahi tanganku untuk menari-nari di atas papan kekunci laptopku. Ini tak lain dan tak bukan untuk berkongsi rasa hati  dan pengalaman  di sepanjang program MAFATIHUL MAHABBAH 2015.

Sem 2 adalah pertama kali aku dan rakan2 ku dari jsp akan digandingkan bersama untuk menjalankan satu program dalam subjek yang dnmakan jalinan msyarakat..pada mulanya diri ini bukanlah minat sgt untuk berprogram.. tp semasa pertama kali meeting jm dijalankan pengarah kami telah mncdgkan untuk membuat program motivasi dengan anak yatim. tiba2 hati ini rse trtarik untuk menyertainya sebab sebelom ni tidak pernah lg mnjlankan program bersama golongan ini. disini aku telah merasakan satu kelainan tntg program yg bakal dijalankan. Alhamdulilah.. di saat kaki melangkah masuk ke perkarangan kompleks darul kifayah, ku cuba ikhlaskan hati untuk mendapat keredhaan Ilahi.

pada hari pertama semasa sesi pndaftaran, aku berada brsama mereka yang mana ketika itu kerja ku ialah mgambil gambar...dari lensa kamera ak dapat merasa kan kegembiraan mereka kerana masih wujud lg insan yang mahu mengambil berat dan mengadakan program bersama mereka.
Yang paling tidak dpat aku lupakan adalah disaat slot memperknalkan fasi dijalankan. disini aku dapat melihat pelbagai gelagat yang telah dilakukan oleh adik2 darul kifayah...yang mana ad yg cuba mghafal nme2 abg n akak fasi...ad yg mncatit nme2 fasi n wrna baju fasi tersebut dan ad juga diantara adik2 laki yg bergaduh sbb berlaku salah faham dgn name akak fasi...hahaa...aku hanya mengukir seyuman dengan telatah mereka.




pada hari kedua n ketiga adalah sesi bersama adik2, dan aku telah ditugaskan menjadi pembantu fasi kepada sahabat ku abdul razak..semasa dlam kumpulan, aku dan sahabatku cbe untuk berinteraksi dengan adik2 ini dengan sebaik mgkn...adik2 kumpulanku memang thorbaik sbbnya mereka sangat sempoi dan tiada yang segan melampau..

Sedikit nukilan apa yg aku dapat dari program mafatihul mahabbah ini (mama) ialah yang pertama kita merupakan orang yg beruntung kerana masih mempunyai ibubapa. Kita seharusnya bersyukur diatas nikmat yang kita ada dan kita mestilah salalu ingat akan orang yang tidak senasib dgn kita...yang kduanya aku puji sikap kerjasama yg ditunjukkan oleh semua ajk merangkap sahabt aku dlam mejalankan program ini. Masing-masing tidak pernah lupa akan tanggungkawab mereka dan sentiasa membantu antara satu sama lain...




dengan ini aku nk megucapkn tahniah kepada rakan2 jsp kerana bg aku, kita sume telah menjalankn program mafatihul mahabbah ini dengan jayanya alhamdulilah..tak lupa juga ucapan terima kasih kepada para pensyarah yang terlibat khususnya penyelaras kami Dr. Fadillah dan ketua jabatan Dr. Suhaili.

Sekian sahaja nukilan dari anak nogori..mohon permisi mengundur diri..


wassalam..

2 comments:

QueAe said...

subhanallah.. terkenang kuliah subuh gituu

Unknown said...

phuiii

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik