Saturday 30 May 2015

Ukhuwah fillah abadan abada :)

SITI FAIZAH BINTI NOORY  ( NaJLa HaiFa )


بسم الله الرحمن الرحيم




Assalamualaikum. Hidup ini tidak seindah seperti yang disangka. Ada liku-liku dan halangan yang harus dihadapi oleh manusia. Ia adalah sebahagian daripada ujian Tuhan buat hamba-hambaNya. Alhamdulillah masih diberi kesempatan dan dipanjangkan umur untuk bernafas sehingga ke hari ini.

Bertemu sahabat-sahabat yang osem dalam Jabatan Syariah & Pengurusan adalah takdirNya. Hampir 2 semester kami bersama. Pada kali ini kami ditugaskan untuk menjalankan program bersama dibawah subjek Jalinan Masyarakat. Program Mafatihul Mahabbah ini berlangsung pada 8,9,10 Mei 2015.


Inilah mereka sahabat-sahabatku tapi tak semua ada dalam gambar sebab sibuk mengangkat barang. Haha. Gambar ni diambil semasa kami baru sampai di Kompleks Darul Kifayah.
‘‘ kita b'jmpa krn tkdir,kita b'kwn krn ksh syg,kita b'sma krn hati,kita t'psh krn cita2,kita kekal krn kuatnya ukhuwwah,kita b'gaduh krn 1 ikatan,tp yg pntg smuanya krn Allah. Bkn mudah utk b'kwn,bkn mudah utk b'kekalan,bkn mudah utk tangiskn,bkn mudah shgga lahir krinduan. Hrp ia b'kekalan ’’


Ini adalah adik-adik DK yang dibawah tanggungjawabku. Nama ahli kumpulan kami Ummu Salamah. Gambar ni time last program, hari penutup. Makan-makan :) Haha.. Dyorg bukak hamper yg dpt..huhu


Antara isi surat-surat yang adik2 DK bagi.. '' Cikgu, nanti ahli kumpulan Ummu Salamah confirm rindu cikgu. Cikgu belajar di UM mesti bestkan. Sayang cikgu. '' huhu..
Aishah bg keychain nama Aishah ni cikgu anggap mcm Ummu Salamah tau. Tunjuk ajar yg cikgu beri utk kmpln kami akan kami kenang.. Sedih la pulak.. huhu.. Adik2 gud luck ye.. :)


Last sekali..buat sahabat2 sekalian.. pernah dengar tak ungkapan ni.. ‘‘Andai nanti persahabatan kita dilanda ribut,jangan disalahkan pada angin...Tapi lindungilah ia dengan dinding-dinding kepercayaan..Andai nanti persahabatan kita layu,jangan pula disalahkan pada matahari...Tapi siramlah ia dengan air mata kegembiraan kenangan silam...Andai juga ditakdirkan persahabatan kita terkubur,jangan disalahkan pada takdir & setiap pertemuan itu pasti ada perpisahan ... Tapi jangan disalahkan dengan pertemuan kerana tanpanya kita tak akan saling mengenali....’’
SEKIAN SAHAJA DARI SAYA..
Merata-rata si ulat bulu,
Jatuh t'golek d'ats kayu,
Aduha¡ syg waha¡ shbtku,
Semoga dirimu happy selalu..
-          Hope Our Love Last And Never Dies ( HOLLAND ) 
WASSALAM :)



2 comments:

pykah razak said...

wahhh besnyaaa terbaikk lahhh hehehe

QueAe said...

ni la dia taiko Ummu Salamah

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik